МОН ВИЗНАЧИЛО 10 ПРІОРИТЕТІВ НА 2019 РІК
Розвиток реформи НУШ — знову в перший клас, новий Державний стандарт базової освіти.
Гідність кожної дитини: доступна вбиральня, антибулінг та інклюзія.
Якісне навчання неможливе без захисту гідності кожного учасника освітнього процесу. Водночас якщо дорослі можуть себе убезпечити, діти залишаються вразливими. Саме тому, у 2019 МОН працюватиме над розвитком антибулінгових програм, вдосконаленням функціонування сфери інклюзивної освіти та планує переобладнати усі туалети на вулицях — зробити їх теплими та більш приватними.
Нові механізми професійного зростання вчителів: добровільна сертифікація та механізм «гроші за вчителем».
Упродовж наступних 12 місяців також запрацюють нові механізми для розвитку та професійного зростання вчителів.
Один із них — добровільна сертифікація вчителів. Протягом 2019-го у ній зможуть взяти участь 1 тис вчителів початкових класів.
Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
У 2019 році в Україні має з‘явитися інститут освітнього омбудсмена, що захищатиме права здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників.
Діджиталізація освіти: Інтернет та комп’ютери в сільські школи.
2019-го у тестовому режимі має запрацювати Національна освітня платформа, де розвиватиметься цифрова освітня екосистема. Зокрема, на ній розміщуватимуться справжні електронні підручники з віртуальними 3D-матеріалами, які вчителі зможуть компонувати на свій розсуд, скани підручників для завантаження, інтерактивні лабораторії, віртуальні музеї, форуми для спілкування вчителів, системи менеджменту освіти.
Старт масштабної реформи професійної освіти: нові стандарти та інфраструктурний проект на 58 млн євро
2019-й рік — старт масштабної реформи професійної освіти. Як і трансформація шкільної освіти, вона передбачатиме зміну стандартів, прийняття нового профільного закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту», а також оновлення освітнього середовища.
Становлення Національної системи кваліфікацій: зв’язок між ринком праці та освітою
Становлення Національної системи кваліфікацій — це зведення «мосту» між ринком праці та освітою. Ця робота триватиме не один рік, а на 2019 заплановано початок роботи Національного агентства кваліфікацій.
Початок роботи центрів колективного користування обладнанням у закладах вищої освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар